Kongres izvajalcev računovodskih storitev

Novice


Arhiv: Strokovni članek Pronet d.o.o.: Kakšni so obeti za računovodstvo?

Svet okoli nas se spreminja. Če v preteklosti tega morda nismo opazili, v času izrednih dogodkov to postane jasno.

Najostrejša lekcija je v začetku leta 2020 prišla v obliki novega koronavirusa. V povezavi s tem Accounting Today ugotavlja, da je bilo v aprilu manj kot 40 % računovodstev pripravljeno na delo od doma. Pričakovano, saj delo težko opravljaš mobilno, če te na delovno mesto vežejo gore fasciklov …

Nova realnost računovodstva

Na drugi strani pa razvoj tehnologije že od nekdaj pomaga pri soočanju s spremembami. Nova realnost za računovodske servise vključuje (vsaj) naslednja dejstva:

  • S poudarkom na mobilnosti, bo vse več podjetnikov želelo dostop do ažurnih podatkov kjerkoli in kadarkoli – v službi, na poti, in ob delu od doma. Ne glede na čas in lokacijo bodo zahtevali možnost sprejemanja in beleženja plačil, ustvarjanja in pošiljanja računov, zajem prejetih računov, pregled poročil, ipd.
  • Izziv računovodstva ni več v (ne)dostopnosti orodij in tehnologij, ki bi pomagale pri delu, ampak pri uporabi v praksi.
  • Z vse bolj prisotno umetno inteligenco in naprednih možnostih analize podatkov (ki prej ni bila mogoča) se kaže pomembnost analitičnega pristopa in vse večja pomembnost svetovalne funkcije računovodskih servisov. Čeprav je v računovodskih programih vse več podatkov, podjetniki potrebujejo pomoč pri interpretaciji in operativnem delu na področju računovodstva. To predstavlja pomembno priložnost za računovodske servise.

A računovodje ste bili v svojem bistvu že od nekdaj tudi svetovalci. Sam obseg dela pa je imel za posledico to, da morda niste imeli dovolj časa, da bi se svetovanju lahko tudi resno posvetili. Tehnologija ta čas spet vrača.

Vloga in namen tehnologije v računovodstvu

Računovodstvo je seveda veliko več kot je seštevanje in odštevanje, zato brez skrbi – avtomatizacija računovodij ne bo nadomestila. Podjetja namreč računovodje potrebujejo za nasvete in usmeritve za vodenje na (stroškovno) učinkovit način. Računovodski servisi so lahko (in bodo ostali) neke vrste zunanji direktorji financ (CFO) manjših organizacij.

Najboljša računovodstva svojim strankam prihranijo čas. Svojo vrednost dokazujejo (tudi) tako, da jim omogočajo osredotočenje na njihovo poslanstvo.

Tehnologija zato v prvi vrsti pomaga pri zmanjševanju obsega dela na področjih, ki so najbolj časovno intenzivna in prinašajo nižjo dodano vrednost za stranke. Tudi z avtomatizacijo se ne zmanjša potreba po ljudeh, ki razumejo številke, jih analizirajo in razložijo na razumljiv način. Cilj je povečanje učinkovitosti dela, ne nadomestitev računovodje.

Obeti za računovodsko panogo

Koristi, ki jih kot računovodja lahko pričakujete od avtomatizacije, vključujejo:

  • rutinska računovodska opravila so hitrejša in enostavnejša, kar pomeni, da servis lahko sprejme več strank brez dodatnih zaposlenih,
  • odmik od urnega zaračunavanja računovodskega dela, ki ne spodbuja produktivnosti, inovacij in učinkovitosti, hkrati pa postavlja zgornjo mejo prihodkov,
  • povečevanje pomembnosti “mehkih veščin”, npr. komunikacije za grajenje odnosa in proaktiven kontakt s strankami, ter redno preverjanje zadovoljstva in odprtih vprašanj.

Namesto, da vi delate za računovodski program, naj računovodski program dela za vas. Za začetek lahko pozabite na ročen vnos oz. pretipkavanje prejetih računov. To opravilo sodi v računovodsko zgodovino. V nadaljevanju pa ne bo meja – od pošiljanja avtomatskih opomnikov za dostavo dokumentacije, do naprednih finančnih analiz … Tudi AccountingBox kmalu pripravlja marsikatero napredno novost 😉

 Avtor: Pronet d.o.o., diamantni sponzor  in sponzor  večernega presenečenja 22. Kongresa IRS in 13. Zbora članov ZRS


 

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.