Zapri

Novice


Arhiv: Strokovni članek HALCOM d.d.: Kombinacija starega in novega za najboljšo uporabniško izkušnjo

“There is magic in the old and magic in the new; the trick is to successfully combine the two.”  (A.D. Posey) 

 

Kakšno rešitev ponuditi uporabnikom in jim z njo olajšati vsakdan? Po nešteto opravljenih intervjujih s končnimi uporabniki smo dobili dve usmeritvi. Tradicionalni uporabniki, ki si ne želijo sprememb, bi želeli rešitev Hal E-Bank obdržati nespremenjeno. Uporabniki, ki so bolj mobilni in časovno omejeni, pa si želijo dostop do e-banke tudi na mobilnem telefonu.  

 

Zadovoljstvo uporabnikov je za nas ključnega pomena, zato smo se odločili zadostiti željam obojih. Zaenkrat rešitev Hal E-Bank, ki jo v Sloveniji uporablja preko 80% večjih poslovnih uporabnikov, ohranjamo nespremenjeno. Za najbolj pogosto uporabljene funkcionalnosti pa smo razvili novo rešitev - Halcom MultiPay (v nadaljevanju MultiPay) in jo povezali s Hal E-Bank. Uporabnik lahko tako sam izbere, katero bo uporabljal – samo Hal E-Bank, samo MultiPay ali obe hkrati.  

 

Rešitev MultiPay je večbančna rešitev, ki jo uporabnik lahko uporablja na računalniku (spletni MultiPay) ali na mobilnem telefonu (mobilni MultiPay), v obeh primerih pa je povezana z rešitvijo Hal E-Bank. Da bi uporabnikom prihranili obisk bančne poslovalnice, smo rešitvi dodali uporabniški portal, kjer si uporabnik sam vključi spletni in mobilni kanal, na podlagi že dodeljenih pooblastil računov, ki jih ima pri banki. Pomislili smo tudi na mobilnost uporabnikov pri uporabi avtentikacijskega elementa in dodali podporo kvalificiranega digitalnega potrdila v oblaku Halcom One v okviru MultiPay spletnega kanala. 

 

Rešitev je ugledala luč sveta konec lanskega leta, ko smo pričeli s pilotsko uporabo. Danes rešitev svojim poslovnim uporabnikom, katerih število iz dneva v dan narašča, nudijo že tri banke, s štirimi pa smo v postopku priključitve. Naša želja je, da bo do sredine leta 2022 rešitev prisotna pri vseh bankah, ki uporabljajo Halcomov sistem.

 

Prednost, ki bi jo radi izpostavili posebej za računovodske servise, pa je oddaljeno podpisovanje. Pri snovanju rešitve smo seveda stopili v kontakt tudi z računovodskimi servisi, tako manjšimi kot večjimi. Storitve, ki jih računovodski servisi ponujajo končnim uporabnikom, so različne; nekateri imajo dostop do strankine elektronske banke in v njihovem imenu (s pooblastilom) izvajajo plačila, nekateri naloge pustijo »v pripravi« in jih stranka sama podpiše. Večja podjetja imajo rešitev B2B, ki omogoča popolno integracijo z ERP sistemom.  

 

V večini primerov računovodski servis pošlje pakete nalogov stranki po elektronski pošti. A le ta ni varen kanal, saj lahko pride do t.i. napada s posrednikom (angl. Man in The Middle - MITM), zato bi vsem računovodskim servisom priporočili uporabo funkcionalnosti oddaljenega podpisovanja. Računovodski servis z ustreznimi pooblastili paket nalogov tako uvozi v rešitev Hal E-Bank, nato pa te naloge pošlje v oddaljeno podpisovanje. Stranka lahko naloge podpiše v rešitvi MultiPay, bodisi na telefonu ali na računalniku. S tem se varnost bistveno poveča, zagotovo pa tudi zadovoljstvo uporabnikov, saj je izkušnja zares odlična.


Avtor: Halcom d.d., diamantni sponzor 23. Kongresa izvajalcev računovodskih storitev

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.